GENERALNY REMONT WOLNOSTOJĄCYCH OFICYN PRZYKLASZTORNYCH:

Chodzi o wolnostojące oficyny przyklasztorne, które są jednym ze źródeł utrzymania Klasztoru. Obecnie wynajmujemy część tych pomieszczeń. Jednak fatalny stan techniczny na dłuższą metę nie pozwoli na ich użytkowanie (poniżej zdjęcia aktualnego stanu technicznego). Ponadto, gdyby udało nam się wykonać generalny remont, mogłybyśmy przygotować pod wynajem pozostałe 2 pomieszczenia, obecnie nieużytkowane.

Jako że chodzi o bardzo znaczącą finansowo inwestycję, będziemy starały się o przynajmniej częściowe dofinansowanie na wykonanie tych prac. Nie wiemy też, kiedy faktycznie uda nam się je rozpocząć...

 

Etapy prac:

1. Ekspertyza stanu technicznego - 16 605 zł (2017 r.; zapłacone);

2. Dodatkowa ekspertyza przeciwpożarowa - ok. 9 840 zł (05.2018 r.; do zapłaty);

3. Projekt wielobranżowy - 23 400 zł (03-08.2018 r. (?); do zapłaty)

a. projekt architektoniczny koncepcyjny wstępnie skoordynowany z branżami, rzeczoznawcami i uzgodniony z Klasztorem: 6 150 zł (do zapłaty na pocz. czerwca-?);

b. projekt budowlany, w tym projekty branżowe z uzgodnieniami: 17 250 zł (do zapłaty po zakończeniu prac nad projektem).

4. Prace remontowe: ???   

 

Bieżące informacje: 

 

5 maja 2018 r. - W trakcie przygotowywania projektu architektonicznego okazało się, że niezbędna będzie dodatkowo ekspertyza przeciwpożarowa, gdyż drzwi w pomieszczeniach nie spełniają wymagań PP, a zarazem, ze względu na zabytkowy charakter oficyn, nie mogą zostać zmienione. Ekspertyza zostanie prawdopodobnie wykonana w ciągu miesiąca i kosztować będzie ok. 8 000 zł netto (9 840 zł brutto). Konieczność jej wykonanie opóźni też terminy wykonania projektów architektonicznego i budowlanego.

17 kwietnia 2018 r. - Trwają prace nad wykonaniem projektu. Wkrótce, tj. prawdopodobnie na początku maja, będziemy musiały zapłacić I część uzgodnionej sumy, tj. 6 150 zł brutto za projekt architektoniczny koncepcyjny wstępnie uzgodniony.

5 kwietnia 2018 r. - Trwają prace nad wykonaniem projektu remontu...

20 lutego 2018 r. - Dziś odebrałyśmy od konserwatora ustalenia dot. projektu remontu oficyn. Teraz będą mogły się rozpocząć właściwe prace nad wykonaniem projektu, które potrwają ok. 4 miesięcy. Dla nas jest to czas na zebranie sumy niezbędnej do zapłacenia za projekt...

luty 2018 r. - W tym miesiącu konserwator obejrzał oficyny. W tej chwili czekamy na pisemne ustalenia. Gdy już będziemy je miały, od razu rozpoczną się prace nad projektem inwestycji.  

28 października 2017 r. -  Mamy już wycenę wykonania projektu wielobranżowego inwestycji. Będzie on kosztował 19 000 zł netto (23 400 zł brutto), Będziemy się starały uzbierać tę sumę... Z góry dziękujemy za wszelką pomoc! 

październik 2017 r. - uzgodnienia z konserwatorem zabytków; kolejnym etapem będzie wykonanie projektu wielobranżowego, o którego cenie poinformujemy wkrótce.

maj - wrzesień 2017 r. - ekspertyza stanu techniczego zabudowań. Koszt: 16 605 zł (opłacone).  
 

Aktualny stan techniczny:

 

 

marzec 2017 r.marzec 2017 r.

marzec 2017 r.marzec 2017 r.

marzec 2017 r.marzec 2017 r.

marzec 2017 r.

Wyszukaj na stronie